Tunnisteet

lauantai 16. tammikuuta 2016

Vuoden ensimmäiset


Pitkästä aikaa otin puikot taas käteen ja täytyy kyllä sanoa, että multa tää homma ei ainakaan luonaa samoin ku fillarilla ajaminen. Ihan olin hukassa silmukoiden kanssa. Mutta pahasti iski päälle toi villasukkaneuroosi, toiset odottaa jo puikoilla ja kasa lankoja tuli kaivettua esiin vanhoista jemmoista. Innolla kävin myös netissä kurkkimassa Novitan uusia seiskaveikka-värejä.




Mulle sopii parhaiten tämä, että neulon kaksilla puikoilla samanaikaisesti molemmat sukat. Ei tunnu sitten niin puuduttavalta alkaa vääntämään sitä toista sukkaa ihan alusta asti kun toinen on jo valmiiksi saatu. Sitäpaitsi, virheetkin tulee mukavasti aika samoihin kohtiin molemmissa sukissa.
Nämä valmistuivat tosiaan viime viikolla tytölle ja pitihän sitä heti lähteä luistinradalle kokeilemaan, että tarkeneeko uusissa villasukissa luistellessa. Ja hyvin tarkeni.






Kirpparilta löysin vielä meiltä puuttuvan Mansikkamarjan dvd-leffan 3€lla. Muuten täältä ei juuri mitään olekaan löytynyt. Kiersimme ystäväni Tuijan kanssa koko torstaipäivän kirppareita ja mun ostosten kokonaissumma taisi olla 3€.





Täältä käpykylästä ei kyllä hanki löytää mitään muutakaan. Tätäkin Novitan sukkalehteä etsin kaksi päivää ihan hullunlailla pitkin pitäjää. Nyt se on kuitenkin mulla ja kunhan saan nuo omat sukkani pudotettua puikoilta pois, niin aloitan kai ne sellaiset ihanaakin ihanammat Anelmaiset. Olis mielessä monia muitakin ihania sukkamalleja.



Nyt pitää kiiruhtaa pulkkamäkeen ja illalla sitten sukat valmiiksi. Hovipäättelijää kovasti kaipaisin, sillä toi päättely ei kyllä ole niitä mukavampia hommia tuossa neulomisessa.


♥lla E


2 kommenttia:

  1. Joko sulle on tuttu Magic loop-tekniikka? Eli kahdet sukat yhtä aikaa pyöröpuikoilla, Täältä löytyy suomen kielinen video: http://areena.yle.fi/1-2386528 mutta noita videoitahan on You tube täynnä :)

    Mulla on neljät työt puikoilla ja kolmea hommaa odottamassa jo langatkin valmiina, mutta niskat aina niin jumiutuu, että täytyy malttaa mielensä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole mulle tuttu tekniikka tuo pyöröpuikolla neulominen. Musta tuntuu, että siinä on "liikaa liikkuvia osia" mulle. Opettelen nyt ensin ihan alkuun perinteisesti vaan noilla viidellä puikolla (tai siis kymmenellä, koska mä teen aina samanaikaisesti kahta sukkaa).
      Kiitos vinkistä kuitenkin, sitten kun tämän hallitsen, niin on toki kokeilemisen arvoinen juttu toi pyöröpuikko.

      Poista