Tunnisteet

lauantai 5. joulukuuta 2015

Neljäs ja viides luukku


Koko viikonlopuksi oli luvattu koiranilmaa ja siitä johtuen olin päättänyt jo aiemmin, että tänään on piparipäivä. Perinteisesti se on meillä kyllä ollut itsenäisyyspäivänä. Kolmannesta joulukalenterin luukusta paljastui pienen pieniä piparimuotteja ja olihan niitä ihan pakko päästä kokeilemaan oikeastikin. Mä olin kyllä ihan varma, että ne palaa uunissa, mutta toisin kävi.




Perjantaina löysin eriparista arabiaankin eurolla.


Neljännestä luukusta tuli läpinäkyviä hamahelmiä. näitä meillä menee nykyään melko hyviä määriä. Ihan kaikkia värejä.




Piparipäivän tulokset. Hiukanko olin täpinöissäni. Varmaan melkein yhtä paljon kuin typsykin.





Siinä sitten leipomisen touhuissa tein inventaariota omista piparimuoteistani. Kuinka mooooonta piparimuottia on tarpeeksi? Pikalaskulla mä sain omistani 66 kipaletta ja tässä ei oo vielä muumitalon muotit, eikä ne neljä muumia, jotka kuuluu siihen taloon. Sitten puuttuu vielä keksileimasin ja muoviset lumiukko ja lumihiutale.










Tämän tyttö visioi ihan itse

Nämä oli mun söherryksiä



Tytön itse suunnittelema iso kuusi. Sen hän teki kolmella
eri kokoisella sydänmuotilla

Ja sit mun vaillinainen kuusi, josta oli
 osa rakennusmateriaalista syöty (?)

Olipa pitkä mutta mukava päivä. Kymmentä yli kymmenen illalla pistin imurin pois. Tuohon piparien koristelujuttuun on kyllä ihan pakko kehitellä joku munaton pikeerijuttu. Ei noilla kaupan valmiilla tuubeilla saa nättiä jälkeä. Töhnä on ku räkää, venuu ja leviää joka suuntaan.



♥lla E

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti